Ruszył remont AOW we Wrocławiu. Ograniczenia i korki na miesiąc
4 czerwca 2025 roku ruszył remont nawierzchni na ważnym odcinku Autostradowej Obwodnicy Wrocławia (AOW) między węzłami Wrocław Zachód i Psie Pole. Prace, które potrwają około miesiąca, mają na celu poprawę stanu drogi poprzez cząstkową naprawę nawierzchni przy dylatacjach. Roboty będą prowadzone w dwóch etapach, każdorazowo zamykając po dwa pasy ruchu, co wymusza wprowadzenie ograniczenia prędkości do 80 km/h oraz powoduje znaczne utrudnienia i korki. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) apeluje do kierowców o rozwagę i przygotowanie na utrudnienia, które już są odczuwalne na tym ważnym wrocławskim szlaku komunikacyjnym.

- 4 czerwca 2025 roku rozpoczął się remont nawierzchni AOW między węzłami Wrocław Zachód i Psie Pole.
- Remont potrwa około miesiąca i będzie prowadzony w dwóch etapach z zamknięciem kolejno dwóch pasów ruchu.
- Wprowadzono ograniczenie prędkości do 80 km/h oraz zwężenie jezdni, co powoduje znaczne utrudnienia i korki.
- Koszt remontu to 311 mln zł, a prace będą prowadzone około 10 godzin dziennie.
- GDDKiA apeluje do kierowców o ostrożność i przygotowanie się na potężne korki.
Prace prowadzone będą przez około 10 godzin dziennie, a koszt inwestycji przekracza 300 mln zł. Remont jest konieczny, aby zapewnić bezpieczeństwo i komfort podróżowania po jednym z najbardziej uczęszczanych fragmentów autostrady w regionie. W związku z tym drogowcy zaplanowali szczegółową organizację robót, by zminimalizować całkowite zamknięcie odcinka, jednak zwężenia i ograniczenia są nieuniknione.
Rozpoczęcie i zakres remontu Autostradowej Obwodnicy Wrocławia
O godzinie 8 rano 4 czerwca 2025 roku rozpoczęły się prace remontowe na AOW na odcinku pomiędzy węzłami Wrocław Zachód i Psie Pole, jak oficjalnie poinformowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Remont będzie realizowany w dwóch etapach. Najpierw zamknięte zostaną pasy po prawej stronie jezdni, a także pas awaryjny. W kolejnym etapie prace przeniosą się na lewy i środkowy pas ruchu, co oznacza, że jednocześnie na danym etapie będą zamknięte dwa pasy na tym odcinku drogi.
Jak potwierdza Gazeta Wrocławska, remont ma charakter cząstkowy i dotyczy przede wszystkim naprawy nawierzchni przy dylatacjach, czyli miejscach łączenia poszczególnych płyt betonowych autostrady, które są szczególnie narażone na uszkodzenia. Portal tuwroclaw.com informuje, że planowany czas trwania prac to około miesiąca, jednak ich faktyczne rozpoczęcie i przebieg może być uzależnione od warunków atmosferycznych, co jest podkreślane przez ekspertów z NBI zajmujących się monitoringiem infrastruktury drogowej.
Utrudnienia w ruchu i ograniczenia prędkości
W czasie trwania remontu na odcinku objętym pracami obowiązuje ograniczenie prędkości do 80 km/h. Informację tę potwierdzają zarówno Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, jak i serwis Wiadomości Radio ZET oraz portal tuwroclaw.com. Zamknięcie dwóch pasów ruchu i wynikające z tego zwężenia powodują już teraz znaczne utrudnienia i korki, które kierowcy odczuwają na AOW.
Drogowcy będą prowadzić prace około 10 godzin dziennie, co według Wiadomości Radio ZET może wpływać na natężenie ruchu i powodować większe korki zwłaszcza w godzinach szczytu. GDDKiA apeluje o zachowanie szczególnej ostrożności oraz przygotowanie się na potężne korki – ostrzeżenia te podkreślają zarówno Wiadomości Radio ZET, jak i portal tuwroclaw.com.
Dodatkowo Gazeta Wrocławska informuje, że w pierwszym dniu remontu drogowcy będą również odmalowywać znaki poziome na jezdni, co może powodować dodatkowe utrudnienia i chwilowe zatrzymania ruchu. Kierowcy powinni liczyć się z koniecznością zachowania szczególnej uwagi i cierpliwości.
Koszty i organizacja prac remontowych
Całkowity koszt remontu nawierzchni AOW wynosi 311 mln zł – podaje Wiadomości Radio ZET. Prace są zaplanowane na około miesiąc i realizowane etapami, aby uniknąć całkowitego zamknięcia odcinka, jednak zamknięcie dwóch pasów ruchu jednocześnie jest niezbędne do wykonania niezbędnych napraw.
Ponadto, jak informuje portal tuwroclaw.com, na czas remontu zamknięte zostaną dwa miejsca obsługi podróżnych (MOP) – Krzyżowniki oraz Tulce. To może wpłynąć na komfort kierowców i podróżujących, którzy będą musieli planować postoje w innych lokalizacjach.
NBI podkreśla, że prace ruszają i przebiegają w zależności od pogody – to standard, który pomaga zadbać o bezpieczeństwo i jakość napraw. Dzięki temu kierowcy mogą spodziewać się lepszej nawierzchni i większego komfortu na tym ważnym odcinku Autostradowej Obwodnicy Wrocławia.