Przebudowa mostu Chrobrego w Poznaniu: wykonawca wybrany, szykują się utrudnienia

Opublikowane przez: Agnieszka Wyrzykowski

Poznańskie Inwestycje Miejskie poinformowały o wyborze wykonawcy długo wyczekiwanej przebudowy mostu Chrobrego. W poniedziałek, 16 czerwca 2025 roku, wyłoniono firmę Primost Południe, która złożyła ofertę opiewającą na kwotę 113 milionów złotych, znacznie niższą od pierwotnie zakładanego budżetu wynoszącego 160 milionów. Decyzja ta zapowiada istotne zmiany w organizacji ruchu na jednym z kluczowych miejskich szlaków komunikacyjnych Poznania.

  • W poniedziałek 16 czerwca 2025 roku wybrano wykonawcę przebudowy mostu Chrobrego – firmę Primost Południe.
  • Oferta wykonawcy opiewa na 113 milionów złotych, co jest kwotą niższą od pierwotnych założeń budżetowych (160 mln zł).
  • Przebudowa mostu będzie wiązała się z dużymi utrudnieniami w ruchu drogowym w Poznaniu.
  • Tego samego dnia wieczorem otwarty zostanie nowy wiadukt na Golęcinie oraz rondo łączące ulice Golęcińską, Podolańską i Wojska Polskiego.
  • Inwestycje mają na celu poprawę infrastruktury drogowej i płynności ruchu w Poznaniu.

Tego samego dnia wieczorem mieszkańcy miasta będą mogli także skorzystać z nowo otwartego wiaduktu na Golęcinie. Równocześnie oddane zostanie do użytku rondo łączące ulice Golęcińską, Podolańską i Wojska Polskiego, co ma przyczynić się do usprawnienia płynności ruchu w tej części miasta. Szczegóły dotyczące inwestycji oraz ich wpływu na codzienne funkcjonowanie Poznania przedstawił wiceprezes Poznańskich Inwestycji Miejskich, Marcin Gołek, podczas rozmowy na antenie Radia Poznań.

Wybór wykonawcy przebudowy mostu Chrobrego

W marcu 2025 roku spółka Poznańskie Inwestycje Miejskie ogłosiła przetarg na przebudowę mostu Chrobrego w Poznaniu. Po kilku miesiącach analiz i procedur, w poniedziałek, 16 czerwca 2025 roku, ogłoszono oficjalny wybór wykonawcy inwestycji. Została nim firma Primost Południe, która zaproponowała realizację zadania za 113 milionów złotych. Jest to kwota znacznie niższa niż pierwotnie przewidywany budżet, który wynosił 160 milionów złotych.

Jak podaje portal epoznan.pl, to właśnie firmie Primost Południe powierzono przebudowę mostu. Informacje te potwierdził także wiceprezes Poznańskich Inwestycji Miejskich, Marcin Gołek, w rozmowie na antenie Radia Poznań, podkreślając, że wybrana oferta jest korzystna zarówno pod względem finansowym, jak i technicznym. Wybór wykonawcy stanowi istotny krok w realizacji jednego z ważniejszych projektów infrastrukturalnych w mieście.

Planowane utrudnienia i wpływ na ruch drogowy

Przebudowa mostu Chrobrego oznaczać będzie poważne utrudnienia w ruchu drogowym na tym odcinku Poznania. Wiceprezes Poznańskich Inwestycji Miejskich, Marcin Gołek, podczas Popołudniowej Rozmowy Radia Poznań szczegółowo omówił skalę i charakter planowanych zmian. Jak zaznaczył, mieszkańcy i kierowcy muszą przygotować się na zmiany organizacji ruchu, które mogą powodować korki oraz utrudnienia w codziennym przemieszczaniu się.

Wprowadzone rozwiązania mają na celu przede wszystkim zapewnienie bezpieczeństwa podczas prac budowlanych i minimalizację negatywnego wpływu na komunikację miejską. Pomimo tymczasowych niedogodności, inwestycja jest niezbędna dla poprawy infrastruktury drogowej oraz zwiększenia przepustowości i trwałości mostu, który jest jednym z ważniejszych elementów miejskiej sieci komunikacyjnej.

Inne inwestycje drogowe w Poznaniu – otwarcie wiaduktu na Golęcinie

Wieczorem 16 czerwca 2025 roku w Poznaniu zostanie otwarty nowy wiadukt na Golęcinie. To ważny element rozbudowy infrastruktury drogowej, który ma poprawić komfort i bezpieczeństwo podróżnych. Jednocześnie dla kierowców oddane zostanie rondo łączące ulice Golęcińską, Podolańską oraz Wojska Polskiego.

Serwis gloswielkopolski.pl podkreśla, że te inwestycje mają przede wszystkim ułatwić poruszanie się po mieście i ograniczyć korki, zwłaszcza w najbardziej zatłoczonych miejscach. Budowa drugiego wiaduktu na Golęcinie, która nadal trwa, jest częścią większego planu modernizacji poznańskich dróg. Dzięki tym działaniom komunikacja między różnymi częściami miasta powinna stać się sprawniejsza, a codzienne podróże — bardziej komfortowe dla wszystkich kierowców i pasażerów.