Polacy wybierają Spotify zamiast YouTube Music. RMF ON przyciąga najwięcej słuchaczy

Opublikowane przez: Andrzej Zagórski

W kwietniu 2025 roku Spotify potwierdziło swoją pozycję jako najchętniej wybierana platforma muzyczna w Polsce. Z danych badania Mediapanel, opracowanego przez Wirtualnemedia.pl, wynika, że z serwisu skorzystało blisko 9,74 mln polskich internautów, co przekłada się na ponad 32 proc. zasięgu w tej kategorii. Co więcej, przeciętny użytkownik spędzał na Spotify ponad godzinę dziennie, co świadczy o silnym zaangażowaniu słuchaczy i popularności tej usługi wśród krajowej publiczności.

  • W kwietniu 2025 roku Spotify osiągnęło 32,79 proc. zasięgu wśród polskich internautów, korzystających z serwisów muzycznych.
  • Użytkownicy Spotify spędzali średnio ponad godzinę dziennie na platformie, co świadczy o dużym zaangażowaniu.
  • YouTube Music nie zdołał osiągnąć tak wysokich wyników w Polsce w tym okresie.
  • RMF ON jest najchętniej słuchaną stacją radiową online w Polsce według danych z kwietnia 2025 roku.
  • Spotify, założony w 2006 roku, jest globalnym liderem z ponad 678 milionami aktywnych użytkowników miesięcznie.

W tym samym czasie inne platformy streamingowe, takie jak YouTube Music, notowały niższe wyniki, a wśród internetowych stacji radiowych to RMF ON przyciągało największą liczbę słuchaczy. Sukces Spotify na polskim rynku wpisuje się w szerszy, globalny kontekst – platforma ta, założona w 2006 roku, jest dziś światowym liderem z ponad 678 milionami aktywnych użytkowników miesięcznie.

Spotify dominuje w Polsce w kwietniu 2025 roku

Według najnowszych danych Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl, w kwietniu 2025 roku aż 9,74 mln polskich internautów korzystało z serwisu Spotify. To stanowiło dokładnie 32,79 proc. zasięgu wśród użytkowników serwisów muzycznych w Polsce, co potwierdza dominującą pozycję platformy na rodzimym rynku.

Co więcej, średni czas, jaki użytkownicy spędzali na Spotify, wyniósł 66 minut i 13 sekund dziennie. Tak długi czas korzystania świadczy o wysokim stopniu zaangażowania odbiorców oraz atrakcyjności oferowanego przez serwis katalogu muzycznego i funkcji. Dane te zostały opublikowane 8 czerwca 2025 roku przez portal Wirtualnemedia.pl i stanowią rzetelne odzwierciedlenie aktualnych trendów w polskim segmencie streamingowym.

YouTube Music i rola RMF ON na rynku muzyki online

Chociaż YouTube Music pozostaje popularną platformą w Polsce, to w kwietniu 2025 roku nie zdołała ona osiągnąć wyników Spotify. Mniejszy zasięg i krótszy czas korzystania wskazują na silną przewagę Spotify wśród polskich internautów poszukujących muzyki online.

W segmencie internetowych stacji radiowych online wyróżnia się natomiast RMF ON, które przyciąga najwięcej słuchaczy. Ta platforma radiowa utrzymuje mocną pozycję na rynku muzycznym w sieci, oferując szeroki wybór programów i playlist dostosowanych do różnorodnych gustów muzycznych Polaków. Informacje o dominacji RMF ON pochodzą z raportu Wirtualnemedia.pl opublikowanego w czerwcu 2025 roku i podkreślają istotne miejsce tej stacji w cyfrowym krajobrazie muzycznym kraju.

Spotify – globalny lider z długą historią

Spotify to jedna z najstarszych i najbardziej rozpoznawalnych platform streamingowych na świecie. Została założona 23 kwietnia 2006 roku i od tego czasu konsekwentnie rozwija swoją ofertę oraz technologie, aby sprostać oczekiwaniom milionów użytkowników.

Jak podaje Spotify – Wikipedia, obecnie platforma może pochwalić się ponad 678 milionami aktywnych użytkowników miesięcznie na całym świecie. Ta globalna skala działania świadczy o ogromnej popularności i wpływie Spotify na międzynarodowym rynku muzycznym. Sukcesy na polskim rynku wpisują się więc w szeroki kontekst rozwoju firmy, która z lokalnej usługi stała się jednym z największych graczy w branży streamingowej.

W kwietniu 2025 roku Spotify wyraźnie zdominowało polski rynek, zarówno pod względem liczby użytkowników, jak i czasu spędzanego na słuchaniu muzyki. Jednocześnie platforma nadal utrzymuje mocną pozycję na świecie, inspirując inne serwisy i wyznaczając nowe standardy w cyfrowym dostępie do muzyki.